ImportStory's

Volkswagen Passat 1.8 TSI DSG Variant – Jan. 2011

Volkswagen sloeg de plank op technisch gebied nog al eens mis… Het meest in het oog springende voorbeeld is natuurlijk “Diesel-gate” maar ook op benzinegebied klooide men in Wolfsburg nog wel eens aan…
 
Neem bijvoorbeeld deze fraaie en luxe uitgevoerde Passat Variant; onder de motorkap ligt een 160 PK sterke 1.8 TSI motor met slechts 92.000 KM op de teller. Doordat VAG verkeerde zuigerveren monteerde (technische details zal ik besparen) verbruikte deze auto op moment van aanschaf ongeveer 1 liter olie op 700 KM. Olie tanken en benzine bijvullen terwijl omgekeerd meer wenselijk is…
 
Dit probleem kennen de 1.8 en 2.0 TF(S)i motoren die in veel modellen uit de VAG stal zijn gemonteerd is de jaren van ruwweg 2007 tot 2013. Het decimeert opzichzelf prima auto’s tot probleemkindjes die technisch gezien total loss zijn.
 
Wij hebben deze auto alsnog gekocht en bij een erkend revisiebedrijf de motor laten reviseren en modificeren. Hierdoor snort hij weer tevreden en zuipt hij geen olie meer. Oh ja, 2 jaar garantie krijgt men ook nog eens op deze reparatie.
 
En zo staat er een fraaie, van leer, navigatie, panoramadak, orthopedische stoelen etc. voorziene Passat Variant voor de deur die all-in nog geen €15.500,- heeft gekost. Een dergelijke auto kost in Nederland al gauw zo’n €2.000,- méér! En dan is het nog maar de vraag hoe de motor er aan toe is…
Meer ImportStory’s vindt u op onze Facebookpagina: https://www.facebook.com/autoraad/

Geef een reactie