U had nog een Wiesmann tegoed… En wat voor een! Een échte Roadster MF 5! Van de Roadster MF 5 werden er vanaf september 2009 tot het faillissement van Wiesmann in 2014 slechts 106 stuks gebouwd. Onder de motorkap lag tot maart 2011 de 507 PK sterke V10 uit de BMW M5. In 2011 werd deze vervangen door de 4.4 liter tellende V8 met 2 turbo’s (De beroemde / beruchte S63 motor van BMW) die het zelfs tot 555 PK schopt en deze MF 5 in 3,9 seconden naar 100 km/h katapulteert. Wat geluid betreft niet zo indrukwekkend als de V10 maar saai is ‘ie evenmin… Een handgemaakte Duitse auto met een Brits tintje; de auto werd gespoten in “Neptun Blau”, een kleur van Bentley! Wiesmann was niet voor niks “Manufaktur der Individualisten”. Niets was te gek!
Deze MF 5 werd in maart 2011 voor het eerst tenaamgesteld als demo van Wiesmann. De auto geniet enige beroemdheid aangezien niet minder dan Richard Hammond, bekend van TopGear, met de auto reed. Geef voor de grap het eerste Duitse kenteken van de auto, COE-IL 44- maar eens op als zoekterm in Google afbeelding!
Hierna ging de auto naar een liefhebber in het Zuid-Duitse Schwarzwald die een kleine 5.000 KM per jaar met de auto reed. Het zal voorlopig de laatste Wiesmann zijn die wij te logeren krijgen. We hebben bijna alle Wiesmannen die de laatste 4 jaar in Nederland zijn toegelaten bij ons binnen gehad. Meer exemplaren zijn simpelweg niet beschikbaar. Jammer, want gaaf, dat zijn ze!