Wij hadden onlangs weer eens een Wiesmann te logeren in Naarden. En wat voor een… Een heuse GT MF5 met de prachtig klinkende BMW V10 motor (intern de S85 genoemd) die via de 7-traps SMG bak 507 PK op het asfalt loslaat. Aangezien onze laatste post over Wiesmann alweer eventjes geleden is volgt hierbij een korte opfrisser; de gebroeders Wiesmann bouwde in het Duitse Dülmen tussen 1988 en 2014 sportauto’s waarin met zeer potente BMW motoren monteerde. Auto’s die aan de weg kleven, vandaar dat de Gecko nauw verbonden is aan het merk. Hoewel Wiesmann in 2014 haar deuren sloot zijn er plannen om het merk nieuw leven in te blazen.
Van de door ons geïmporteerde Wiesmann GT MF5 werden slechts 78 stuks gebouwd. Deze “20th anniversary edition” werd in mei 2009 afgeleverd aan een bekende Duitse acteur. Deze reed slechts 40.000 KM met de auto. Wiesmann stond erom bekend dat men de auto tot in het kleinste detail kon samenstellen. Hierdoor zijn er geen twee dezelfde MF5’s de fabriek uitgerold. Deze MF5 werd, onder andere, met 20” HRE velgen en een vergrootte Brembo reminstallatie uitgerust. Bekleed werd de auto met “eisblau” leer en in de middenconsole prijkt de “funky” Becker Mexico retro radio met navigatie.
De BMW V10 is en blijft een geweldige en indrukwekkende motor die de auto in 3,9 seconden naar 100 schiet en, als er genoeg ruimte is, ervoor zorgt dat de MF5 pas bij 310 km/h ophoudt met accelereren. Voor een volledig met de hand gebouwde auto zit deze Wiesmann werkelijk fenomenaal goed in elkaar; rammeltjes en kraakjes zijn de auto vreemd. Als we mogen zeuren zouden wij als enig minpuntje willen melden dat de voorruit reflecteert met het dashboard hetgeen soms irritant is en de SMG bak niet altijd even geweldig voor de dag komt maar verder is en blijft het een imposante en zeer zeldzame verschijning, deze gave Wiesmann!