Als consultant op gebied van e-mobility kan je natuurlijk niet in een “mono-fuel” auto aan komen zetten. Maar wat te doen als je een groot gezin mee hebt te nemen en de markt (nog) niet in volledig elektrische 7 zitter voorziet / voorzag? Dan is een hybride Volvo XC90 T8 bepaald geen slechte keuze! En zo toog voornoemde consultant in maart 2019 vanuit het het zuidelijk gelegen Stuttgart naar het niet ver van Berlijn gelegen Jüterbog alwaar de Volvo dealer deze vrijwel full-option uitgevoerde XC90 T8 Hybrid Inscription uit maart 2018 met toen slechts een handjevol kilometers op de teller kocht. Zo’n “volle” auto was de reis van bijna 600 KM zeer waard.
In de drie jaar die volgde reed deze meneer de XC90 naar de 100.000 KM en met deze kilometerstand hebben wij de auto naar Nederland gehaald. Op een volle accu haalt deze XC90 normaal gezien zo’n 40 KM. Erg handig voor korte ritten in de stad.
We hebben deze specifieke XC90 geïmporteerd aangezien hij van vrijwel alle opties die Volvo indertijd leverde is voorzien. We zullen u niet met een ellelange lijst vervelen maar wat ons betreft zijn zaken als luchtvering, 21” velgen, 360 view camera, 4-zone airco, standkachel, CarPlay, B&W Soundsystem de meest in het oog springende zaken.
Het hybride systeem kan bij de T8, zo weten wij uit ervaring, nog wel eens gedoe geven. Gebeurt dit in het eerste jaar na aanschaf dan zal dit gelukkig door de, ook in Nederland geldige, garantie gedekt zijn. En dan de prijs… Onze client diende een kleine €53.500,- neer te tellen; een smak geld. Een vergelijkbare auto in Nederland? Die “doet” bijna €64.000,-! Freude am sparen, ook met deze Duitse Zweed!