ImportStory's

Volvo S60 T8 AWD Polestar Engineered – November 2020

De Volvo S60 is niet direct een auto die je direct met “sportiviteit” associeert. En dat is helemaal geen belediging! Het is -kort door de bocht- een auto voor de beter gesitueerde accountmanager danwel accountant. Premium, goed gebouwd, lekker rijdend maar dan zonder de “afgunstige” blikken die auto’s van de Duitse-3 nog wel eens kunnen veroorzaken…

Wat M-Sport voor BMW is, is Polestar voor Volvo. Niet alleen bouwt men onder het Polestar label volledig elektrische auto’s, ze tunen ook auto’s uit de benzine / hybride stal van Volvo. Polestar Engineered, en dat houdt aardig wat in! De 2.0 liter inhoud tellende benzinemotor mobiliseert 317 pk’s, de elektromotor 88. Dit geeft een gecombineerd vermogen van 405 PK. Niet verkeerd! De auto dendert hiermee in 4,4 seconden naar de 100 km/h. De top is begrenst op 180 km/h… Wat ons betreft een beetje “zeurderig” van Volvo maar goed…

Volvo’s rijden -wederom niet onaardig bedoeld- soms wat “vaag” en indirect. Zo niet deze S60! Sterker nog; hij is “on-Volvo’s” stevig gedempt, stuurt merkbaar strakker en hij helt veel minder. Dit laatste mede door de standaard aanwezige veerpootbrug.

Gebouwd werd deze S60 niet in Göteborg, Gent of China maar zowaar in de Verenigde Staten! Die Zweden zitten ook overal… Het interieur is nog bijzonderder dan dat van een “gewone” R-Design; neem bijvoorbeeld die gave gele riemen!

Deze Polestar Engineered S60 T8 werd in november 2020 voor het eerst toegelaten in Belgie en reed aldaar een kleine 39.000 KM. Waar Belgische auto’s nog wel eens een schrammetje en een geschaafde velg hebben is deze S60 de 2 jaar zonder schades doorgekomen. All-In staat de auto voor €50.000,- rijklaar voor de deur c.q. aan de laadpaal. Daarmee bedraagt de besparing t.o.v. een nieuwe S60 bijna €17.000,-.