






Hoe dan ook, wij importeren ze graag en dat ging en gaat tegen een veel lagere prijs dan in Nederland. Hoe dit kan lichten we graag toe; in Duitsland krijgt men als koper van een elektrisch voertuig maar liefst €6.000,- subsidie per auto. Hiervoor moet de koper de auto minimaal 6 maanden in bezit hebben. Daarbij kreeg men van Tesla Duitsland nog eens €3.000,- “premie” en bedroeg het totale voordeel maar liefst €9.000,-. Veel kopers verkochten de auto na deze 6 maanden voor de nieuwprijs door aan kopers in landen als Denemarken, Noorwegen, Zweden en natuurlijk Nederland. Hierna kon de Duitse koper zich weer melden bij Tesla voor een vers exemplaar met wederom €9.000,- korting. Raar maar waar…
Bij een handelaar in Mönchengladbach vonden wij deze december 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor die in 3 jaar net aan 18.000 KM heeft gereden en nog 2 jaar met 4% bijtelling zakelijk te rijden is. De eerste en enige eigenaar sprak het vermogen van zijn Model 3 vrijwel niet aan getuige de nog aanwezige profieldiepte van 6,5 mm op de originele banden… De spatlappen en het chromen randje op de kofferbak maken het “AVRO-bode aura” van deze Tesla compleet; je ziet Cor van der Laak er bijna uitstappen 🙂 Bovenvermelde handelaar specialiseerde zich in de inkoop van Tesla’s op de Duitse markt en exporteerde deze naar -voornamelijk- de Nordics. Goede business waar nu helaas voor hem een beetje de klad in komt aangezien die gekke Elon de prijzen van nieuwe Tesla’s flink omlaag heeft gegooid… En zo kostte deze 3 jaar oude maar vrijwel nieuwe Model 3 “slechts” €41.000,-… Daarvoor vindt u ze niet in Nederland!