Het importeren van een Tesla heeft niet altijd evenveel zin. In onze ervaring scheelt het of helemaal niets of juist een enorme bak geld… In dit geval is er sprake van het laatstgenoemde.
De Tesla Model 3 is wat de Ford Mondeo 1.8 GLX Wagon uit 1993 of de VW Golf 1.9 TDI in 1998 vroeger was; een zeer geliefde zakelijke auto. Hierdoor struikel je anno 2021 bijkans over de Model 3. Maar anders dan de Ford of VW verliest deze Tesla niet zo snel zijn waarde. En rijdt het een stuk beter…
Deze 351 PK sterke Model 3 met allwheeldrive werd in het voorjaar van 2019 nieuw geleverd aan de directeur van een in Baden-Wurttemberg gevestigd accountantskantoor. Het Bundesland Baden-Wurttemberg loopt voorop wat e-mobiliteit betreft (let maar eens op hoeveel Tesla’s er in een stad als Stuttgart of Heilbronn rondrijden). Niet gek aangezien het Duitse elektronicaconcern Bosch er zijn zetel heeft. Enfin, de Tesla beviel dermate goed dat de S-Klasse, die meneer eveneens in bezit heeft, stof staat te verzamelen en de Porsche 911, die eveneens in bezit was, verkocht werd. Deze Model 3 werd aan ons verkocht omdat meneer een nog sterkere variant van de Model 3 heeft gekocht.
Zoals we in het begin van dit schrijfsel al opmerkte; de case voor import was in dit geval weer een sterke; in Nederland vraagt men voor een gelijk uitgevoerde Model 3 met max. 20.000 KM op de teller €58.000,- incl. BTW. Deze Model 3 staat voor maar liefst €9.300,- minder voor de stoep. En ja, dit is na verrekening van de diverse importkosten. Zodra het (volledig) thuiswerken over is zal je deze zwarte Model 3 aantreffen in de parkeergarage van een groot en in Amsterdam gevestigd Accountancy & Consultancy kantoor waarvan de partners geacht worden hun eigen -elektrische of hybride- auto te regelen. AutoRaad regelt dit graag en tegen veel lagere kosten.