ImportStory's

BMW 318i Touring E91 – Juni 2011

Een auto importeren is vaak ingegeven uit oogpunt van kostenbesparing. Echter, in onze ervaring is de staat van de gemiddelde Duitse auto, en vooral de staat van onderhoud, vaak beter. Iets dat men niet moet onderschatten.
 
Neem nu deze BMW 318i Touring van juni 2011 met slechts 95.000 aantoonbare kilometers op de klok; In Nederland wordt voor bedragen die een goede €1.000,- hoger liggen, auto’s aangeboden met de voor de Nederlandse en Belgische markt “geknepen” 136 PK motor. Daarbij heeft deze Touring, de voor een 318i vrij zeldzame, parkeersensoren in de voorbumper. Dit naast zaken als climate control, stoelverwarming, cruise control etc.
 
De algehele staat dan; zoals bij veel Duitsers stond deze auto de afgelopen jaren droog gestald in de garage van de vorige eigenaar die in het Zuid-Duitse Memmingen woonde. Hierdoor ziet te lak er vanzelfsprekend als nieuw uit.
 
Afgelopen zomer werd uit voorzorg de distributieketting vervangen door de BMW dealer, een operatie die al gauw een €2.000,- kost en er voor zorgt dat de auto heel “wakker” aanvoelt en prettig zuinig rijdt. Ook fijn; winterbanden op velg kregen wij er kosteloos bij en zo is de besparing nog eens €400,- meer.
 
Alweer de 14e BMW E91 die wij mochten importeren, telkens weer eens feest! Het is en blijft een zeer fijn rijdende auto waarvan het ontwerp nog steeds niet verveelt en waarmee men de komende jaren zeker niet voor gek rijdt… 🙂

 

Meer ImportStory’s vindt u op onze Facebookpagina: https://www.facebook.com/autoraad/

Geef een reactie