Zoekopdrachten voor Tesla’s zien wij graag! Ondanks de geijkte zwakke punten zoals de gebrekkige afwerking van de oudere Model S’en en vroege Model 3’s is en blijft het een geweldig merk met geweldige auto’s wat ons betreft. Zoals u misschien weet bood Tesla haar auto’s de eerste jaren aan met de mogelijkheid tot gratis superchargen bij de Tesla laadstations die door heel Europa verspreid staan. Hierdoor rijdt men feitelijk gratis, wegenbelasting betaalt men immers (nog) niet voor volledig elektrische auto’s. Met dit aanbod stopte Tesla ergens medio 2017. De hier getoonde Model S 90D van na de facelift werd pas in 2018 voor het eerst geregistreerd maar gebouwd werd hij in 2016 en mag derhalve zijn gehele leven lang gratis superchargen. Dat scheelt!
Deze 422 PK sterke en vierwielaangedreven (dus een aparte motor voor de voor- en achteras) Tesla Model S 90D is een behoorlijk vreemde eend in de bijt; geen volledig leren interieur en geen luchtvering maar wél de uitgebreide auto-pilot functie en de zeer prettige CCS ombouw waarmee deze Model S in 20 a 30 minuten weer naar 80% batterij kan laden. Deze lading brengt men dan, afhankelijk van de rijstijl, meer dan 400 KM ver. Naar 100 km/h sprint deze limo in 4,4 seconden en hij geeft pas op wanneer er 250 km/h op de snelheidsmeter staat.
De eerste en enige eigenaar, een Tesla liefhebber uit het Beierse Nürnberg, zorgde erg goed voor de auto en zorgde ervoor dat de auto de eerste 69.000 KM volledig schadevrij is doorgekomen.
Goedkoop gaat een Tesla nooit worden, al helemaal niet in de uitvoering en staat. Voor het bedrag dat onze client heeft uitgegeven koopt men in Nederland echter een vrij standaard uitgevoerde en veel minder sterke 75D en zo blijft Duitsland wat ons betreft nog steeds hét land om een gebruikte Tesla te kopen…