Stel, je rijdt als leaseauto een fijne 2019 BMW 318i Touring met 136 PKL sterke driecilinder. Fijne auto met leren bekleding, panoramadak, mooie velgen, kortom, “the works”. Maar dan besluit de werkgever alle leasecontracten op te zeggen en over te gaan op een autovergoeding. Geen zorgen, de leasemaatschappij is bereid de auto aan de berijder te verkopen. Tegen een “special price, just for you”.
Deze “special price” bedroeg liefst €45.000,-… Tsja… In zo’n geval is het veel verstandiger om AutoRaad opdracht te geven om voor hetzelfde geld een eind-2017 BMW 540i Touring xDrive Luxury Line met 34.000 KM op de teller te importeren. Zeg nou zelf, 6 i.p.v. 3 cilinders, 340 i.p.v. 136 PK, 450 nm i.p.v 220 nm trekkracht, 570 L i.p.v. 490 L kofferbakinhoud, en zo kunnen we nog wel even doorgaan…
Slechts 34.000 KM reed deze 540i bij zijn eerste eigenaar (een groot Duits IT bedrijf). Zonde eigenlijk… Met de geweldige comfortstoelen met stoelverwarming en koeling, verwarmd stuur, Harman & Kardon Soundsystem, panoramadak, standkachel etc. is deze vierwiel-aangedreven 540i een prettige plek om in te vertoeven!
En niks ten nadelen van een 318i, dit is immers ook een bijzonder fijne auto, maar een BMW met zes-in-lijn… Daar kan weinig tegenop!